Tuesday 9 February 2010

kenangan kat umah org2 tua tahun lepas kot...

aku nak share ngan korg mse aku praktikal kat rumah org2 tua d PJ....
mse mule2 sampai tu agak kekoh la jugak sbb org tua ni kan sensitif...
takot gak klu2 ngah bramah tu,tibe2 dorg tersinggung...
tapi sedaya mungkin aku cuba nak wat dorg heppy...

dari mata dorg...aku dpt rse kan dorg sedih sbb dok kat situ...
yelah...ibu ayah bela anak dorg dari kecik....ble dh besar dorg campak
parents kan umah org2 tua...
kebanyakkan nye yg dah nyanyok...

mase praktikal kat sne kan...aku suke layan sorg uncle ni...
eh..bukan uncle...tp kokong....(atok)
die nyanyok...tp die comel sangat....suke tgk muke die...senyuman die...
ble aku dekat ngan die...cam aku dekat ngan atok aku sndiri...
wlaupun atok aku dah meninggal....

tiap2 pagi..mcm2 activity kitorg wat ngan patient2 tu...
pas bg dorg makan...kitorg bwak g luar umah...bg kne matehari...
pastu borak2 kat luar...
wat passive exercise....terpancar sinar gembira diwajah dorg ble kiteorg dtg temani mreka..

ni semua bagi peringatan pada aku supaya jgn abaikan tanggungjwab pada ibu ngan ayah slagi dorg masih hidup.... mereka x perlukan wang ringget kite...tapi mereka hanya ingin kan belaian dari seorang anak yg ditatang bagaikan minyak yg penuh swaktu kita kecik dlu...

balas la jasa ibu bapa sebaik mungkin....
burok mana pn perangai die...die tetap ibu bpa kita smpai mati....






No comments: