Monday 12 July 2010

kau laksana bulan

hampir 2 minggu aku tercari2 novel ni kat kedai, tapi susah nak dapat keluaran penerbitan novel dari "karnadya". ahad lepas aku sesampainya aku di hostel.aku terus pergi berjumpa dengan kak ct yang baru saja sampai dari kl setelah sebulan duduk praktikal di johor. tiba2 aku ternampak novel ini berada betul2 di tepi rak bukunya. jadi aku pun minta kbenaran untuk pinjamnya. aku pun mula membaca nya. permulaan nya amat membosan kan sehingga penemuaan adriaana dan juga firas ali. cerita berkenaan romantic genre ni betol2 membuatkan aku terbayang2 watak adrianna dan firas ali wujud di alam nyata. cerita ni amat menarik.

cerita ni sudah pun di drama kan. pelakon pun memang kena dengan watak. firas ali seorang peguam dilakon kan oleh zulhuzaimi dan adrianna seorang novelis terkenal dilakon kan oleh ayu raudhah.

pada dahulunya aku suka cerita novel yang menceritakan perkahwinan tanpa dasar cinta, contoh nya ombak rindu, sepi tanpa cinta, bicara hati , andai itu takdirnya . semua novel menceritakan perkahwinan tanpa cinta. tapi sekrang pilihan ku beralih arah ke romantik genre dimana ade unsur2 seram dalam percintaan.

No comments: